onsdag 28 maj 2008

Väntan med hopp

Sitter och väntar på ett samtal från "C"!
Samtalet ger mig antingen hopp eller oro beroende på vad hon säger.
Antingen e Sammy bättre eller så måste vi åka till Skara djurklinik...
Usch ont i magen. Gillar denna kompisen väldigt mycket!
Så snälla snälla snälla Sammy bli bättre <3.

Dagen har varit annorlunda.
Det var första dagen på jobbet sedan sprickan inträffa...sedan Lacross inträffade :P
Men redan när jag gick mot stallet och såg att "C" redan var där började en oro ta form.

"C" brukar inte blrja så tidigt på Onsdagar hon brukar ärligt inte komma fören efter lunch tidigast.
Nu var klockan 08.15 och jag hoppades hoppades så att "H" var ledig eller förkyld eller nått. Men så såg jag "H" åka ifrån manegen med traktorn och förstod då att det var något.

Jag gick in i stallet o där stod hon o lyssna på Sammys hjärta och tog puls.
Han är dålig. Sammy är 21 år gammal och stallets äldsta häst!
Han brukar ALDRIG vara sjuk.
Så med än gång anade man en stor oro hos "C".

Vid halv tolv kom distriktsveterinären och min gamla dröm blev påmind..att va veterinär o åka omkring och hjälpa djur.
Ja men den drömmen gick ju i kras...jaja sak samma.
hon sonda Sammy efter undersökningen och det konstaterades att han har en förstoppning och när hennes ord sa att det e svårt att få dom bli bra så skrek hjärtat neeeeej!
Förstoppnigen e stor men e inte så hård så det finns ändå hopp för den av de trognaste kompisarna i stallet!


Sammy! Hästen som e underbar kan lätt missuppfatats men det har inte jag gjort en endaste gång.
han gillar inte beröring om man inte kliar honom hårt.
Han gillar inte dom mjuka borstarna men han ÄÄÄÄÄLSKAR PIGGBORSTEN!!!
Sammy står varje dag i hagen klockan 1 och vet att nu ska vi gå in och äta mat.
Han vet på morgonen att nu ska vi gå ut o är som en ettåring att leda tillhagen ibland sååååå glaaaaad över att få komam ut.
Sammy är den häst som jag red första gången när jag red på KRS och det är honom jag fick mitt första intryck av.
Vissa gillar inte Sammy dom tycker det e lite otäckt när han ser sur u grinig ut och dom tycker oftast att han e lite för skumpig att sitta på. men jag tycker om honom!


Ofta får man frågan vilken är din favorithäst?
Men för mig är det en idiotisk fråga!
Alla hästar e mina favoriter i stallet!
Alla hästar jag känner känner jag något speciellt för men på olika sätt!
Det är som att stå och välja mellan dina allra bästa kompisar!
Man vill inte välja!

Självklart är det anorlunda den dagen man har egen häst men dessa ridskolehästar som jobbar och sliter för oss människor varje varje varkje dag trots våra fel o brister....självklart e det något speciellt i mitt hjärta för varje sådan vän!

Ja jag sitter o väntar nu.

Hoppas att han har blivit bättre HOPPAS HOPPAS HOPPAS!!!

2 kommentarer:

Sara sa...

jag håller mina tummar också, älskade. Vet hur ont det gör! Kram!

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att han blir bättre, och håller mina tummar stenhårt. Jag vet ju hur mycket hästarna betyder för dig! många kramar!!