tisdag 22 juli 2008

Åter väntan väntan väntan


Jag hatar att vänta på det där
som man hoppas på ska förändra ens liv,
men som antagligen aldrig kommer komma.
se hur hoppet falnar och försvinner bort i horisonten.

Jag gillar inte det jag ser i spegeln,
och luften går ur mig varje dag.

Jag har försökt stå emot länge
men jag vet inte...

när allt annat blir kaos o besvikelser så e det det enda jag e bra på
det enda som gör mig jag...
och den enda plattformen jag har
även om det i andras ögon inte är en plattform..

jag vet inte längre
så jobbigt när man inser att trots man försöker ge allt
så får man bara slag i magen tillbaka

försöker se klart, försöker se det som jag vet e sant. men
dina ord får mig att se dimma, ett töcken som gör det svårt att se klart på den krokiga vägen.

Och jag vet inte hur länge till jag orkar
Vet inte hur länge jag står ut
och allt jag ville ha va en förklaring...ett svar
och ett förlåt

men du vänder hela världen emot mig

2 kommentarer:

AnnaPJ sa...

Gumman <3 jag tänker på dig ! du är stark och du klara allt ! jag lovar dig!

Anonym sa...

Vännen min, du vet var jag finns om du vill prata. Ge in upp, kämpa vidare. Du är stark och jag vet att du klarar det här. Motgångar är tillför att besegras, eller hur?!

Älskar dig.